KSIĄŻKA WCZORAJ, DZIŚ I JUTRO BLASK SŁOWA JAK SIĘ UCZYĆ SKUTECZNIE? SPRAWDZIANY (1950-2000) PRACA DOMOWA UCZNIÓW OGLĄDAJĄC TELETURNIEJE CURRICULUM VITAE KWESTIONARIUSZ PROUSTA I HEROLDA Z ALBUMU Krystyna Zaremba, JAK SIĘ UCZYĆ SKUTECZNIE?
Wstęp.

Rozdział I
Co to znaczy "umieć się uczyć"?
  1. Umiejętność organizowania warsztatu pracy
  2. Znajomość technik pracy umysłowej
  3. Warunki samokszałcenia
    • nawyk korzystania z pozaprogramowych źródeł wiedzy
    • umiejętność samokontroli i samooceny efektów uczenia się
    • wykształcenie pozytywnego nastawienia wobec uczenia się
Rozdział II
Jak kierować procesem uczenia się uczniów kl. I-III?
  • świadomy i aktywny udział uczniów
  • uwzględnianie indywidualnych uzdolnień
  • celowa i ciekawa praca domowa
  • współpraca z rodzicami/opiekunami
  • informowanie na bieżąco o stanie wiadomości, umiejętności, trudnościach
Rozdział III
Jakie umiejętności pomagają w uczeniu się języka polskiego
  • czytanie ze zrozumieniem
  • umiejętność sporządzania notatek
  • kultura języka wypowiedzi ustnych i pisemnych
Rozdział IV
Znaczenie umiejętności uczenia się w nowym systemie egzaminacyjnym
  • egzamin tradycyjny a testowy
  • uczenie się do egzaminu pisemnego i ustnego
Rozdział V
Czynniki sprzyjające umiejętności uczenia się w klasach wyższych
  • warsztat pracy
  • praca z podręcznikiem
  • korzystanie z pozaprogramowych źródeł wiedzy
Dodatek
  • podstawowe pojęcia z teorii literatury
  • biblizmy
  • sprawdziany
HomePage