Wstęp.
Rozdział I
Co to znaczy "umieć się uczyć"?
- Umiejętność organizowania warsztatu pracy
- Znajomość technik pracy umysłowej
- Warunki samokszałcenia
- nawyk korzystania z pozaprogramowych źródeł wiedzy
- umiejętność samokontroli i samooceny efektów uczenia się
- wykształcenie pozytywnego nastawienia wobec uczenia się
Rozdział II
Jak kierować procesem uczenia się uczniów kl. I-III?
- świadomy i aktywny udział uczniów
- uwzględnianie indywidualnych uzdolnień
- celowa i ciekawa praca domowa
- współpraca z rodzicami/opiekunami
- informowanie na bieżąco o stanie wiadomości, umiejętności, trudnościach
|
Rozdział III
Jakie umiejętności pomagają w uczeniu się języka polskiego
- czytanie ze zrozumieniem
- umiejętność sporządzania notatek
- kultura języka wypowiedzi ustnych i pisemnych
Rozdział IV
Znaczenie umiejętności uczenia się w nowym systemie egzaminacyjnym
- egzamin tradycyjny a testowy
- uczenie się do egzaminu pisemnego i ustnego
|
Rozdział V
Czynniki sprzyjające umiejętności uczenia się w klasach wyższych
- warsztat pracy
- praca z podręcznikiem
- korzystanie z pozaprogramowych źródeł wiedzy
Dodatek
- podstawowe pojęcia z teorii literatury
- biblizmy
- sprawdziany
|